گواهینامه ایزو اصل

گواهینامه ایزو اصل

گواهینامه ایزو ISO اصلی را از گواهینامه ایزو غیر اصلی چگونه تشخیص دهیم. این سوالیست که اکثر متقاضیان گواهینامه ایزو برایشان پیش آمده. متاسفانه خیلی افراد و شرکتهای سودجو با سوء استفاده از عدم آگاهی متقاضیان گواهی نامه ایزو ISO اصلی و با اعتبار اصلی آنها را اغفال می کنند و از طریق ابزارهای گوگل زننده مانند طراحی وب سایتهای مختلف با اشکال گول زننده و استفاده اصطلاحات و القاب دهن پر کن و همچنین با پول دادن به گوگل که سایتشان در لینکهای اول گوگل نمایش داده شود اقدام به جعل گواهینامه ISO می نمایند.

 

شرکت اصلی صادر کننده گواهینامه ایزو

شرکت یا شرکتهای اصلی صادر کننده گواهینامه ایزو ISO در ایران همگی خود را معتبر می دانند و مدعی هستند که گواهی نامه ISO اصل و اورجینال صادر می کنند و صد البته تعدادی از این صادر کنندگان گواهینامه ایزو واقعا درست می گویند. پس الزاما هیچ بقالی نمی گوید ماست من ترش است. این خود مشتری است که بایستی با آگاهی کامل از جنبه های حقوقی و فنی نسبت به اصل بودن یا اصل نبودن گواهینامه های صادر شده ایزو تحقیق و بررسی داشته باشد.

 

نحوه بررسی اصل بودن گواهینامه ISO

صادر کننده گواهینامه ایزو را CB می نامند. هر CB باسیتی تحت اعتبار یک نهاد دولتی مجوز فعالیت داشته باشد و تحت اعتبار آن سازمان دولتی اعتباردهی و اقدام به فعالیت و ثبت و صدور گواهینامه ISO نماید. هچنین هر کشوری حداقل یک نهاد اعتبار دهنده دارد به این سازمانهای دولتی در اصطلاح AB گفته می شود. AB هر کشوری بایستی خودش در یک سازمان یا نهاد بین المللی عضویت داشته باشد. نهاد بین المللی اسمش انجمن اعتبار دهندگان بین المللی می باشد. انجمن اعتباردهندگان بین المللی را در اصطلاح IAF می گویند. پس هر CB بایستی تحت اعتبار AB و هر AB بایستی عضویت IAF را داشته باشد. اگر واقعا چنین CB وجود داشته باشد گواهینامه ISO اصل صادر خواهد کرد. اینکه گفته میشود واقعا منظور این است که ممکنه حتی بعضی موسسات از صادر کنندگان گواهینامه ایزو ISO با اینکه مجوزهای اصل ثبت و صدور گواهینامه ISO را دارند اما با سوء استفاده از این مجوزهای خود و عدم آگاهی متقاضیان ISO اما اقدام به ثبت و صدور انواع گواهی نامه های بین المللی ISO ایزو می نمایند که اعتبار IAF را ندارد. مثل اینکه مثلا یک نمایندگی فروش قطعات خودرو یک شرکت خاص با اینکه مجوز نمایندگی آن شرکت خودرویی خاص را دارد، اما قطعه غیر اصلی به مشتری خود می فروشد. مشتری هم چون به نام و برند نمایندگی مزبور اعتماد کرده قطعه غیر اصلی را می خرد. در شرکتهای ثبت و صدور گواهینامه ایزو هم چنین اتفاقی می افتد و افراد و شرکتهای سودجو مدعی ثبت و صدور گواهینامه ایزو اقدام به صدور گواهینامه ایزو غیر IAF می نمایند.

 

برای گرفتن گواهینامه ISO اصلی از کجا شروع کنیم؟

جهت اخذ گواهینامه ایزو ISO اصلی اصل بهتر است با کسب اطلاعات لازم فنی و حقوقی از طریق مرکز سیستم کاران اقدام فرمایید و قبل از هر گونه عملی ابتدا از مشاوره مرکز عام المنفعه سیستم کاران بطور رایگان استفاده نماییدو مدرک ISO اصلی و با کمترین هزینه و کمترین زمان ممکنه با اصالت اصل و رجیستر و استعلام لازمه را دریافت نمایید. همچنین از کلیه مستندات ISO بطور رایگان الگو برداری نمایید و در سازمان خود جهت ایجاد نظم و بهره وری نهایت استفاده را نمایید.

با ما در ارتباط باشید....

 

Instagram.Icons - LearnParsi 1 صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید.