وندور لیست چیست؟ Vendor List

وندور لیست چیست؟ Vendor List

وندور لیست اصطلاح فارسی Vendor list بمعنای لیست تامین کنندگان یا لیست فروشندگان میباشد. معمولا شرکتهای پیمانکاری و بازرگانی جهت ارائه خدمات و یا تامین کالا های مورد نیاز کارفرمایان بدنبال این هستند تا با کارفرما ارتباط برقرار نمایند. از اینرو کارفرما شرکتهای پیمانکاری ، تولیدی ، بازرگانی برای دریافت خدمات و یا کالاهای مورد نیاز خود را ارزیابی مختلف کرده و پس از طی مراحلی آنها را وارد لیست تامین کنندگان مجاز خدمات و یا کالای خود می کنند. این لیست تامین کنندگان مجاز خدمات و کالا را در اصطلاح وندور لیست یا همان لفظ لاتین Verdor Listمیگویند.

 

وندورلیست شرکت نفت Vendor List

شرکت نفت یا وزارت نفت یکی از بزرگترین کارفرمایان دولتی است که بواسطه حجم عظیم و گستردگی کارهایش از انواع پیمانکاران خدماتی شرکت بازرگانی بعنوان تامین کننده و شرکتهای تولیدی در عرصه نفت ، گاز و پتروشیمی استفاده می نمایند. تمامی شرکتهای فوق بایستی قبل از بکارگیری و همکاری در وندور لیست Vendor List وجود داشته باشند. بخاطر همین قبل از هرکاری شرکتهای پیمانکاری ، بازرگانی و تولیدی باید سعی کنند هرچه سریعتر واردVendor List شرکت نفت یا همان وندور لیست شرکت نفت شوند.

 

الزامات ورود به وندور لیست چیست؟

هرکارفرمایی جهت ورود شرکتهای تامین کننده خود به لیست تامین کنندگان مجاز که همان وندور لیست Vendor Listهست یک سری قوانین و قواعدی تدوین کرده اند. قوانین به دودسته ی قوانین و یا الزامات قانونی و قوانین و یا الزامات کارفرمایی تقسیم می شوند. قوانین و الزامات قانونی قوانینی است که توسط دستگاه حکومتی و دولت تعیین می گردد. مثلا شرکت تامین کننده بایستی دارای شرکت ثبت شده ، دارای کد اقتصادی ، دارای شناسه ملی و ... باشد. اما قوانین و الزامات کارفرمایی آن دسته الزاماتی است که علاوه بر الزامات قانونی ، دولتی توسط خود کارفرما متناسب با نیازهای اساسی خودش تعیین می گردد. مثلا دارا بودن رتبه یا گرید یا صلاحیت پیمانکاری و یا مثلا داشتن گواهینامه HSE و یا دارا بودن گواهینامه ISO ایزو معتبر

 

گواهینامه ایزو ISO برای ورود به وندور لیست

خیلی از کارفرما مخصوصا وزارت نفت یکی از الزامات و شروط ورود شرکتها به وندور لیست را داشتن گواهینامه ایزو ISOیا مدرک ایزو ISOرا تعیین کرده است. بنابراین شرکتهای تامین کننده خدمات و کالا بایستی گواهینامه ایزو جهت ورود به وندور لیست Vendor List بگیرند. مرکز سیستم کاران یکی از باسابقه ترین و معتبرترین مراجع جهت و ثبت و صدور گواهینامه ایزو انتخاب نمایید و یا با گرفتن گواهینامه ایزو ISO اصل معتبر از امتیاز بیشتری جهت ورود به وندور لیست استفاده نمایید. بعضی از کارفرمایان مشخصا می گویند که چه گواهی ایزو می خواهند. از جمله گواهینامه ایزوهایی که کارفرما از پیمانکاران می خواهند میتوان موارد زیر را نام برد.

گواهینامه ایزو 9001 برای وندور لیست

گواهینامه ایزو 14001 برای وندور لیست

گواهینامه ایزو 45001 برای وندور لیست

گواهینامه ایزو 29001 برای وندور لیست

گواهینامه ایزو 28000 برای وندور لیست

گواهی نامه HSE برای وندور لیست

گواهینامه HSE-MS برای وندور لیست

گواهینامه ISO برای وندور لیست

گواهینامه IMS برای وندور لیست

گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه برای وندور لیست

گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت برای وندور لیست

گواهینامه سیستم مدیریت زیست محیطی برای وندور لیست

گواهینامه آموزشی ایمنی و بهداشت حرفه ایی برای محیط زیست

گواهینامه آموزشی سیستم مدیریت کیفیت در صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی برای وندور لیست

خیلی از کارفرمایان ممکنه علاوه بر گواهینامه های ISO و HSE گواهینامه یا مدارک دیگری نیز مطالبه کنند مانند.

گواهینامه صلاحیت پیمانکاری

گواهینامه رتبه یا گرید پیمانکاری

گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران

گواهینامه ها یا حسن انجام کارهای پروژه های قبلی و ...

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ورود به وندور لیست Vendor List کارفرمایان با مرکز تماس حاصل نموده و از مشاوره های رایگان کارشناسان نهایت بهره را ببرید

 

اخذ گواهینامه ایزو صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید.