گواهینامه ایزو 10668

گواهینامه ایزو ۱۰۶۶۸ گواهی نامه ISO 10668

اکثر افراد فکر می‌کنند دارایی و اموال یک فرد باید حتما جنبه مادی داشته باشد و بصورت یک سند یا شئ قابل مشاهده باشد. درصورتیکه دردنیای امروزی دارایی‌های غیر قابل مشاهده زیاد هستند یعنی درواقع دارایی های معنوی که نامشهود هستند بسیار می‌باشند. در حوزه مشاغل و صنایع برای سازمانها و شرکتها برند یکی ازهمان دارایی های بسیار مهم و ارزشمند و نامشهود می‌باشد. یکسری سازمانها ازداشتن چنین دارایی اطلاع ندارند و آن رامورد توجه قرار نمیدهند.

اندازه گیری مبحثی است جهت مدیریت و نظارت و کنترل هر موضوعی و بااندازه گیری ارزش برندها میتوانیم مدیریت برند مجموعه و سازمان خود راانجام دهیم.باتوجه به اختلاف نظرهایی که جهت اندازه گیری برندها وجود داشت و گزارش های سالیانه حاکی از بروز چنین اختلافاتی بودند سازمان جهانی استاندارد جهانی رابر آن داشت تابا تحقیق و تلاش افراد متخصص و کاربلد استانداردی جهت اندازه گیری و ارزش گذاری برندها تهیه و تنظیم کنند درسال ۲۰۱۰ میلادی ازطرف سازمانISO  استاندارد ایزو ۱۰۶۶۸ منتشر گردید.

 

استاندارد ایزو ۱۰۶۶۸ توسط کمیته مدیریت انرژی بانام ISO/PC231 تهیه و تدوین گردید.

درجوامع امروزی تنها اخذ یک برند و گذشته اش تضمین موفقیت سازمانها و شرکتها در آینده نمیباشد. سازمانی موفق و پیروز میشود که درزمینه برندسازی و حتی بازاریابی کلیه قواعد و اصول رارعایت و‌پیاده سازی نمایند.

 

نکات مهم دریافت گواهینامه ایزو ۱۰۶۸۸

یکسری موارد هستند که درارزش گذاری برند و دریافت گواهینامه ایزو ۱۰۶۶۸ بسیار مؤثر هستند مانند انجام حسابداری و گزارش های مالی سازمان، برنامه های مالیاتی، ورشکستگی و مشکلاتی که برای ازکار ایستادن سازمان شده باشد، قانون مداری و حل اختلافات و رسیدگی به آنها، بررسی امور مالی شرکت و‌ جذب سرمایه، سرمایه گذاری های مشترک بادیگر سازمانها، اطلاعات و گزارش های موجود توسط مدیریت داخلی و مدیریت برند و انجام برنامه های کاربردی و هدغمند. کلیه این موارد باید بررسی شوند و نتیجه آن منعکس گردد تاارزش گذاری برند و اندازه گیری آن بصورت بهتری انجام گیرد و اخذ گواهینامه ۱۰۶۶۸ انجام گیرد. همچنین حجم نیاز بازار و ارزش محصولات و اتفاقاتی که قرار است فعلا یا در آینده افتد باید پیش بینی شود.

مدیران و مسئولانی که به برند خود بعنوان یک ارزش معنوی نگاه میکنند همگی بدنبال دریافت گواهینامه ایزو ۱۰۶۶۸ میروند. بطور کلی برند یا همان نام تجاری شامل نام ، اصطلاحات ، نشانه و آرم می‌باشد که بوسیله آنها محصولات ،خدمات و تولیدات یک سازمان را بشناسند.

 

کاربرد گواهی نامه ایزو ۱۰۶۶۸

استاندارد ایزو ۱۰۶۶۸ به سازمان ها کمک میکند تا بتوانند به اهداف زیر برسند:

بالا رفتن جایگاه اجتماعی مدیران و صاحبان توسط برند.

ایجاد کردن رضایت و شادی و جلب اعتماد درکارکنان و پرسنل و ورود افراد متخصص و برتر در سازمان

برند باعث کارآفرینی و خلق ایده های نو میگردد و باعث میشود رهبری و کنترل بازار رابه دست بگیرید

هنگام رکود و بحران اقتصادی مقاومت برندها بیشتر است و میتوان گفت همیشه برنده میدان هستند

ایجاد حس وفاداری در مشتریان و تکیه کردن به آن

برندهای بزرگ سیاست کشور راتحت تأثیر خود قرار میدهند

برند باعث ورود به بازارهای جهانی میشود و باعث تسلط و احاطه بازارهای بین المللی میگردد

مهم ترین کار برند کسب درآمد بالا و سودآوری بهتر می‌باشد

دراصل اخذ گواهینامه ۱۰۶۶۸ به صاحبانش این امکان را میدهد تا :

انتخاب اول باشند

آرزوی دیگران گردند

افزایش قیمت داشته باشند.

گواهی نامهISO 10668  باعث میشود هم سازمان هم جامعه ارزش برند را بهتر درک کنند و به مهم بودن این دارایی نامشهود واقف شوند.

گواهی نامه ایزو ۱۰۶۶۸ توسط مراجع صدور گواهی نامه هم بصورت اکردیت تحت اعتبار یک مرجع دولتی و قانونی و هم بصورت غیر اکردیت تحت اعتبار مرجع خصوصی و غیر رسمی صادر میگردد.

 

گواهینامه ایزو ۱۰۶۶۸ گواهی نامه ISO 10668 صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید.