( سیستم مدیریت کیفیت در آموزش )   ISO 10015 : 1999استاندارد 

استاندارد ISO 10015 از سری استانداردهای 10000 می باشد که توسط   كميته فني ISO/TC176 مديريت و  تضمين كيفيت ، كمیته فرعي SC3 و  فن آوري هاي حمايتي تهيه شده است ، که درواقع راهنمایی برای آموزش در سازمان ها و ابزاری برای بهبود عملکرد آموزش ، توسعه ، پیاده سازی و بهبود استراتژی آموزشی است که بر مدیریت سازمان و کیفیت خدمات و محصولات تولیدی سازمان اثرگذار است.

استاندارد ISO 10015 برای آموزش سازمان چارچوب مناسب تعریف می کند.

برای آموزش چهار مرحله اصلی وجود دارد:

1)نیازسنجی برای آموزش

2)برنامه ریزی

3)آموزش

4)ارزیابی آموزش انجام گرفته

 

نکته اصلی اینجاست که به چه آموزشی و در چه سطحی در سازمان نیاز داریم ، گاهی اوقات آموزش در سطح مدیران ارشد سازمان و گاهی اوقات در سطح کارمندان و سایر سطوح سازمانی صورت می پذیرد که تمامی این موارد در مرحله اول یعنی نیاز سنجی برای آموزش تعیین می گردد.

در واقع استاندارد ISO10015 در سازمان سبب موارد زیر می شود:

 

  • پیشرفت دانش سازمان که موجب پیشرفت دانش مدیریتی سازمان می شود

  • ایجاد رقابت بین سازمان ها برای افزایش سطح دانش و آگاهی

  • تضمین کیفیت خدمات و محصولات

همچنین شرکت ها با ترویج دانش راه های مختلفی برای مقابله با چالش ها پیدا می کنند زیرا امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی دانش کمک بزرگی برای حل مسائل مختلف است. لازم به ذکر است که معمولا قبل از طراحی و پیاده سازی استاندارد سیستم مدیریت آموزش ( ISO 10015 ) ، استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ( ISO9001 ) طراحی و پیاده سازی می شود.

 

مرکز اطلاع رسانی سیستم کاران با کادری متخصص و مجرب بهترین راهنمای شما در خصوص گرفتن گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت در آموزش ISO 10015 متناسب با نوع زمینه فعالیت ، نیاز واقعی و بودجه تعریف شده خودتان می باشد.

 

با ما درارتباط باشید. . .